on air v3

Επίθεση Σαμαρά κατά κυβέρνησης για Chevron και «επαγγελματίες ανησυχούντες» – «Είστε λάθος. Μην αδικείτε τον εαυτό σας» απάντησε ο Παπασταύρου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Typography
Σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης αλλά και του Κυριάκου Μητσοτάκη προσωπικά για τα περί "επαγγελματιών ανησυχούντων" αλλά και για τη διάταξη που κατά τον ίδιο αμφισβητεί κυριαρχικά δικαιώματα, εξαπέλυσε από τη
Βουλή ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.
του Γιώργου Λυκουρέντζου

Σε μια από τις σπάνιες παρεμβάσεις του μετά τη διαγραφή του από τη Νέα Δημοκρατία ο κ. Σαμαράς ξεκίνησε την ομιλία του θέλοντας να απαντήσει στη μομφή που εξέφρασε ο πρωθυπουργός για “επαγγελματίες ανησυχούντες”: “Σήμερα δεν θα απαντήσω για τη διαφθορά η οποία επιβεβαιώνεται και με τη βούλα της ΕΕ. Δεν θα απαντήσω για τις υποκλοπές που αφορούν και εμένα. Ούτε για τα πληρωμένα τρολ που εμένα δεν μπορούν να με ακουμπήσουν. Όταν λέει ο Πρωθυπουργός για επαγγελματίες ανησυχούντες τι να εννοεί; Ότι κάποιοι ανησυχούν για μικροκομματικά οφέλη; Τα κυβερνητικά μίντια παραπέμπουν σε μένα και στον Κώστα Καραμανλή. Δεν μπορώ να πιστεύω ότι ο κ. Μητσοτάκης κατηγορεί δύο πρώην πρωθυπουργούς και προέδρους της παράταξης. Αν όμως έχουν δίκιο τα παπαγαλάκια του τότε το πράγμα αλλάζει και ο κ. Μητσοτάκης είναι αυτός που θα πρέπει να ανησυχεί. Και μένω εδώ” είπε.

Ο κ. Σαμαράς κατηγόρησε την κυβέρνηση για έλλειψη διορατικότητας στην εξωτερική πολιτική λέγοντας ότι υιοθετεί το δόγμα του ρηχού και του επικοινωνιακού. Μολονότι αναγνώρισε ως θετική την αντίδραση στην Κύπρο, στην Κάρπαθο και στη Βουλγαρία υποστήριξε ότι δεν έγινε το ίδιο με την Κάσο.

Ο πρώην πρωθυπουργός επέμεινε στο δόγμα αποτροπής ενώ σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους χαρακτήρισε ως “μεταλλαγμένη” τη σημερινή Ν.Δ η οποία δεν μπορεί να του κάνει μάθημα για τις εξορύξεις. “Ήμαρτον” είπε. Χαρακτήρισε απαράδεκτο το άρθρο 30 το οποίο κατά τον ίδιο θέτει σε αμφισβήτηση κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας εκφράζοντας την άποψη ότι ανοίγει κερκόπορτα στο τουρκολιβυκό μνημόνιο. “Εισάγετε καινοφανείς όρους όπως είναι τα πλευρικά όρια. Η ανησυχία μου δεν είναι επιλογή αλλά πράξη συνείδησης. Δεν υπάρχουν επαγγελματίες ανησυχούντες.Ερασιτέχνες εφησυχασμένοι υπάρχουν” είπε.

Στον πρώην πρωθυπουργό απάντησε σε προσωπικό τόνο ο υπουργός Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, ξεκινώντας ως εξής: “Κύριε πρόεδρε, τον Αύγουστο του 2012 μου ζητήσετε να αναλάβω μία από τις πιο κρίσιμες νομικές διαπραγματεύσεις για την χώρα, η οποία οδήγησε τον Νοέμβριο στην εκταμίευση των 44 δισ. και σταθεροποίηση της χώρας μας στο ευρώ. Σε κρίσιμες στιγμές για την πατρίδα μας αγωνιστήκαμε μαζί και κάναμε τα αδύνατα δυνατά. Δυστυχώς, εν προκειμένω, δεν έχετε τη σωστή πληροφόρηση και οδηγείστε σε λάθος συμπεράσματα και εκτιμήσεις.Μην αδικείτε τον εαυτό σας. Δεν μπορούν να εκχωρηθούν έτσι τα κυριαρχικά δικαιώματα”.

Ο κ. Παπασταύρου μίλησε για συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες δεν δημιουργούν υποχρεώσεις μεταξύ κρατών και συνεπώς δεν μπορούν να εκχωρήσουν κυριαρχικά δικαιώματα. Υποστήριξε ωστόσο ότι οι συμβάσεις δυναμώνουν την ελληνική θέση και αποδυναμώνουν την τουρκική. Ο υπουργός τόνισε δε ότι έχει λάθος ο κ. Σαμαράς όταν λέει ότι δεν υπάρχει εκκρεμότητα με άλλες χώρες στην περιοχή καθώς υπάρχει ένα σημείο, το τριεθνές, που είναι Λιβύη και Αίγυπτος. “Υπάρχει ένα σημείο που δεν έχει οριοθετεθεί. Η διάταξη του άρθρου 30 είναι μια νομική πρόβλεψη. Ρυθμίζει αποκλειστικά το ζήτημα κατανομής ευθύνης και προστασίας των συμβαλλομένων. Προστατεύει το δημόσιο συμφέρον. Και σε κάθε περίπτωση ο τελικός λόγος ανήκει στην πατρίδα μας, στο ελληνικό δημόσιο. Έχει πλήρη διακριτική ευκαιρία για κάθε ζήτημα. Δεν έχει χαθεί κανένας έλεγχος” είπε.

Από την πλευρά τους πάντως συνεργάτες του κ. Σαμαρά επέμειναν ότι ο κ. Παπασταύρου έχει λάθος στους ισχυρισμούς του .